پیشینه و مبانی نظری تحقیق مهارت های مدیران آموزشی

مطالب دیگر:
📌بررسی بازاريابی و فرایند توليد و نگاهی بر کنسروسازی و مراحل و تبلیغات آن📌بررسی استرس و فشارعصبی در محیط کار و کنترل و دفع آن📌بررسی موزه اورسي و تایخچه و مدیریت و رکود بازدیدکننده های آن📌بررسی باغ سازی و تاریخچه و ساختار آن و مروری بر پارکها و انواع آنها📌بررسی استان سمنان و نقاط دیدنی و جغرافیا و شهرستانهای آن📌بررسی مفهوم صنايع فرهنگي و بررسی چالش‌ها و فرصت‌هاي توسعه صنايع فرهنگي در كشور📌بررسی نحوه ساخت پمپهاي گريز از مركز و پمپ سانتریفیوژ و کابرد و مزایا و معایب آن📌بررسی ميكروسكوپ ها و ساختمان و معایب و موارد استفاده انها📌بررسی سیستم خبره و معرفی نرم افزارهای آن نرم افزارهای سیستم خبره📌بررسی ربات دونده روی سطح آب📌بررسی اقلیم گرم و خشک و ویژگیهای معماری و گیاهان و حیوانات و صنایع دستی آن📌بررسی رباتهاي امدادگر و کاربرد و قابلیتهای آنها📌بررسی نظريه آشوب و قمار مالي و بازار جهاني ارز، فارکس📌بررسی الكترسكوپ و مفاهیم بار و پایستگی بار آن و نحوه باردار کردن اجسام📌بررسی پین ها – خار ها – کوپلینگ و فرمان مکانیکی و انواع جعبه آن📌بررسی استان سمنان و صنایع فرهنگی و جغرافیا و مردم و مسجد جامع آن📌بررسی جمهوری تاجیکستان و تاریخ و جغرافیا و سیاست و مرزهای آن📌بررسی محیط زیست و اجزا و مفاهیم آن و مروری بر انرژی خورشیدی و چرخش ماده📌بررسی قابوس نامه و سبک و اصول عشق ورزیدن از دیدگاه آن📌بررسی انواع پارچه ها و بافندگی حلقوی و دستگاه های بافت و دوخت
پیشینه و مبانی نظری تحقیق مهارت های مدیران آموزشی|41017437|gbw|bf|جی بی|
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع پیشینه و مبانی نظری تحقیق مهارت های مدیران آموزشی می باشد.

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مهارت های مدیران آموزشی

پیشینه­ی نظری

2-1. تعاریف مدیریت از دیدگاه صاحب نظران

مدیریت از نظر لغوی یعنی اداره كردن و مدیر اسم فـــاعل از مصدر اداره، به معنی اداره كننده است. به عبارتی مدیر یعنی گرداننده و مدیریت یعنی گرداندن یك سازمان در جهت اهداف آن. معمولاً واژه­ی مدیریت با معانی مختلف به كار برده می شود. به عنوان مثال، گاهی ممكن است مدیریت به فرایندی اشاره داشته باشد كه مدیران در جهت تحقق اهداف سازمانی آن را پی گیری می كنند(پرداختچی،1372: 8 -7).

تعاریف مدیریت از لحاظ ابعادی كه مورد توجه و تأكید قرار گرفته اند:

الف) در بعضی از تعاریف مدیریت، تعامل افراد مورد تأكید قرار گرفته است:

ب) در برخی از تعاریف هماهنگی مورد توجه و تأكید واقع شده است:

ج) تعاریفی كه به وظایف یا كاركردهای مدیریت تأكید بیشتری دارند:

د) در بعضی تعاریف بر تصمیم گیری تأكید خاصی شده است:

2-2. پیشینه و تاریخچه­ی مدیریت

2-2-1. اصول بنیادی مدیریت:

1- مدیریت در مورد موجودات انسانی می باشد. کار مدیر این است که افراد را قادر سازد به انجام کار بپردازند، قوت های افراد را اثربخش سازد و ضعف های ایشان را کنار بگذارد.

2- چون مدیریت به انسجام افراد در یک فعالیت مشترک می پردازد ، عمیقاً به فرهنگ وابسته است. آنچه مدیران در ژاپن، انگلستان، برزیل و آمریکا انجام می دهند، دقیقاً شبیه هم هستند. چگونگی انجام کار است که می تواند کاملا متفاوت باشد. به همین دلیل یکی از چالش های اصلی که مدیران در کشورهای توسعه یافته با آن روبرو می شوند، این است که بخشی از سنت ها، تاریخ و فرهنگی را که در آن هستند، پیدا کرده و شناسایی نمایند تا بتوانند به عنوان آجرهای بنای مدیریت خود از آنها استفاده کنند.

3- هر سازمانی نیازمند تعهد به اهداف عمومی و ارزش های مشترک است. بدون چنین تعهدی سازمانی وجود نخواهد داشت.سازمان باید اهداف روشن،ساده و وحدت بخشی داشته باشد. ماموریت اصلی سازمان باید به اندازه کافی روشن، عمومی و قابل تصدیق و تایید باشد. مقاصدی که تجلی بخش آن اهداف هستند باید روشن، عمومی ، قابل تصدیق و تایید باشند.

4- مدیران باید سازمان و اعضای آن را قادر سازند که به موازات نیازها و تغییر فرصت ها رشد کرده و توسعه یابند. هر سازمانی یک موسسه یادگیری و آموزش است. تربیت و رشد در همه سطوح برقرار گردد.